Zbavte se předsudků. Chrániče jsou pro frajery
Dopravních nehod je čím dál tím víc. Není se čemu divit. Řidiči jsou roztěkaní, zvyšují se rychlostní limity, zvěř je zmatená, podél silnic zástupy stromů, kolony, rozptylování, výmoly. Motocyklisté jsou první na ráně.
Bezpečí až na prvním místě
Chrániče na motorku by měly být nedílnou součástí každé výbavy řidiče. A co víc. Měly by být mezi tím prvním, co si pořídíte. Bez nich totiž riskuje svůj vlastní život a následky nehody mohou být fatální. Pochopitelně nejsou zárukou, že každá kolize dopadne dobře a bez zranění nebo ztrát, ale lépe se ochráníte a nehrajete tak okatě vabank.
Chrániče na motorku nejsou levná záležitost. A tak není divu, že se jejich pořízení může zdát mnohým řidičům nadbytečné. Jezdí přece bezpečně. Investice do nich se ale skutečně vyplatí. Míra opotřebení je i po letech používání minimální a velikost víceméně univerzální (pokud tedy výrazně nepřiberete). Vydrží vám tedy i několik desítek let. Pokud je budete měnit, tak s největší pravděpodobností jen za novější a modernější model, který využívá nové postupy a zvyšuje ochranu.
Chrániče na všechno
Bezpečnost je zásadní a bez chrániče páteře byste neměli ani vyjíždět. Modernější, a především robustní bundy ze silné kůže mívají tzv. páteřák integrovaný pod podšívkou. Pokud ne, je třeba ho dokoupit. Pro jízdu na motorce je dostačující, chrání totiž nejzranitelnější část lidského těla (za předpokladu, že máte helmu). Pořídit si ale můžete i chránič ledvin, loktů, krku nebo kolen a celý oblek, který je konstruovaný tak, aby byl motocyklista v bezpečí celý. Otázkou zůstává, je-li to komfortní.
Většina chráničů je z velmi pevných materiálů, které odolávají poškození i při tlaku, zátěži nebo nárazu. Zároveň je ale jejich provedení natolik promyšlené, aby při pohybu nebo jízdě nepůsobily diskomfort a neomezovaly řidiče v jízdě.